یزدفردا ، منیره زارع زاده، خبرنگار بهداشت و درمان/کارشناس بیماریهای مشترک انسان و حیوان مرکز بهداشت استان یزد از برگزاری گردهمایی کشوری بیماریهای مشترک انسان و حیوان در محل هتل صفائیه یزد با حضور دکتر گویا مشاور دکتر مصداقی نیا معاون بهداشتی وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت متبوع خبرداد.

علی اکبر تاج فیروزه  در گفت و گو با خبرنگار یزد فرداد، هدف از برگزاری این گردهمایی را گرامیداشت 16 تیرماه  روز جهانی بیماریهای مشترک انسان و حیوان عنوان کرد و افزود: بررسی سوابق دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین بررسی دستورالعمل مربوط به بیماریهای مشترک انسان و حیوان از مهمترین اهداف این گردهمایی سه روزه است.  
وی خاطرنشان کرد:  روز اول این گردهمایی با حضور مدیرکل دامپزشکی کشور و همچنین  200 نفر ازمعاونین بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور، مدیران گروه و کارشناسان بیماریهای مشترک انسان و حیوان دانشگاههای علوم پزشکی کشور برگزار می گردد.    
تاج فیروزه افزود:  روز دوم این گردهمایی "نشست سالیانه بیماریهای مشترک انسان و حیوان" باحضور مدیران گروه و کارشناسان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود.  
کارشناس بیماریهای مشترک انسان و حیوان مرکز بهداشت استان یزد در ادامه افزود: بیماری تب مالت، هاری، کریمه کنگو و غیره از جمله بیماریهای مشترک بین انسان و دام  شایع در جوامع می باشد.  
به گفته تاج فیروزه کارشناس بیماریهای مشترک انسان و حیوان مرکز بهداشت استان یزد بیماری سالک، تب مالت و حیوان گزیدگی از جمله بیماریهای مشترک حیوان و انسان است که این موارد نیز از بیماریهای بومی در استان یزد می باشد.  
شایان ذکر است: دکتر شیرزادی رئیس اداره بیماریهای مشترک انسان و دام وزارت بهداشت نیز در این گردهمایی حضور دارد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا